Pages

5 Ocak 2014 Pazar

Keçe Taç Yapalım ;)

Evet temizlik,çamaşır,ütü vb ev işleriyle geçen bir pazar gününün akşamüstüne küçük bir keçe çalışması daha sığdırmayı başardım...yeğenimin saçları çok uzamış bende ona şirin bir hediye vermek istedim..aldım keçelerimi kucağıma başladım uğraşmaya..Bakalım siz de beğenecek misiniz?

Birinci adım: Her zaman olduğu gibi kalıbımızı hazırlıyoruz..hangi renk keçe kullanacağımızı belirliyoruz..sonra başlıyoruz kesmeye...



 İkinci adım: Daha sonra parçaları birleştirerek dikmeye başlıyoruz..Önce papatyamızın göbeğini dikiyoruz...Sonra dolgulu yapacağımız için diğer parçayı dikmeye geçiyoruz..bu arada diktiğimiz her bir yaprağı da yavaş yavaş elyafla dolduruyoruz..küçük dilimler olduğu için hepsini diktikten sonra doldurmak zor oluyor çünkü...tek tek hallediyoruz.





Üçüncü adım: evet çiçeğimiz hazır...bundan sonra tacımızın teline tutturmamız gerekiyor..onu da  şu şekilde hallediyoruz.  çiçeğimizin ebatlarında uygun bir keçe parçası daha dikiyoruz.sonra bu parçayı çiçeğin arkasına çok güçlü bir yapıştırıcı ile (güterman creativ) ile yapıştırıyoruz ancak burada önemli olan nokta çiçeğimiz ile keçe parçası arasına tacımızın telini sıkıştırıyoruz.Sonra bir süre elimizle bastırıyoruz..Tel,keçe ve çiçeğimiz birbirini tutuyor.Böylece iyice kuruyup sağlamlaştığından emin olduktan sonra tacımız ortaya çıktı bile...








Dördüncü adım: tacımızın arkadan görünüşü,,tabi sonra ince uçlu bir makasla rötuş yapıyor,fazla parçaları kesiyoruz..




nasıl duracağını merak ettiğim için saçıma takıp aynadan fotoğrafını çekmeye çalıştım..ama pek iyi bir çekim olmadı ;)


işte tacımız burada..sizler de çocuğunuza,yeğenlerinize, hatta kendinize bile evde çok kısa sürede bir taç yapabilirsiniz..emin olun dışarıdan hazır aldıklarınızdan çok daha güzel ve kaliteli oluyor..üstelik hiçbir masraf da çıkmıyor..elinizde eski bir taç varsa onu bile yenileyebilirsiniz...
umarım sizlere elimizdekileri değerlendirme ve evde küçük de olsa birşeyler üretme konusunda bir fikir olur..
mutlu,neşeli ve renkli günler dilerim... ;)

0 yorum:

Yorum Gönder